Pengikut

Isnin, 21 Februari 2011

7 MP PKR GAGAL TERMASUK AZMIN?

Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali berkata beliau tidak tahu mengenai laporan audit luar yang mengatakan beliau dan 6 lagi MP PKR telah gagal dalam ujian Indeks Prestasi Utama (KPI) dan mencabar portal berita yang melaporkan mengenainya supaya membuktikannya.

"Setakat yang saya ketahui, tidak ada perbincangan mengenai laporan ini. Saya agak terkejut Free Malaysia Today (FMT) menyiarkan laporan yang tidak berasas ini," katanya.


Dalam laporannya hari ini, portal berita itu memetik sumber yang mendakwa Azmin  adalah antara tujuh ahli parlimen PKR yang diklasifikasikan sebagai 'wakil rakyat yang gagal melaksanakan tugas mereka', dalam laporan audit luar, yang disediakan oleh jawatankuasa khas yang diketuai oleh anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP), Nik Mahmood Nik Hassan.
 

MP lain yang disenaraikan ialah Azan Ismail (Indera Mahkota), Kamarul Baharin Abbas (Telok Kemang), Abdullah Sani (Kuala Langat), Hee Loy Sian (Petaling Jaya Selatan), Yusmadi Yusoff (Balik Pulau) dan Loh Gwo-Burne ( Kelana Jaya).

Azmin, yang juga MP Gombak dan ADUN Bukit Antarabangsa, mencabar portal berita itu supaya membuktikan kebenaran laporan tersebut.

Bekas timbalan presiden PKR, Syed Husin Ali juga menyuarakan pandangan yang sama dengan Azmin.


sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan