Pengikut

Rabu, 10 April 2013

BN BELANJA RM73 UNTUK IKLAN




BN dan Pejabat Perdana Menteri (PMO) sekurang-kurangnya telah berbelanja sebanyak RM73 juta pada bulan lepas dalam membeli ruang iklan, salah satu usaha menguasai pengiklanan serta mengekalkan Putrajaya dan berkemungkinan peruntukkan paling besar dibelanjakan dalam pilihan raya kali ini.
PMO berbelanja RM67.8 juta dalam pengiklanan bulan lepas menurut data yang dikeluarkan penganalisis pengguna Nielsen Media Research, sekaligus memperoleh kedudukan tertinggi dikalangan pengiklan lain, melebihi RM43 juta yang dibelanjakan oleh classifieds dan RM25 juta masing-masing oleh Nestle dan Unilever Malaysia.
Menurut satu laporan lagi oleh Maybank Investment Bank (IB) Bhd bulan lepas mendapati PMO adalah pengiklan paling tinggi berbelanja pada Februari 2013 sebanyak RM36.1 juta meliputi tujuh peratus daripada keseluruhan perbelanjaan pengiklanan kasar (adex).
BN berada dikedudukan ke-45 dalam senarai Nielsen dengan belanja sebanyak RM4.9 juta pada Mac.
Disamping itu, BN juga berada dalam kedudukan 20 teratas dalam senarai yang dikeluarkan Maybank IB dengan anggaran jumlah perbelanjaan yang sama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan