Pengikut

Isnin, 6 September 2010

PERAK NEWS: CABANG TUMPUAN: CABANG KAMPAR





Apabila YB Chan Ming Kai ADUN Simpang Pulai, mengambil keputusan untuk mencuba nasib bertanding sebagai Ketua Cabang Kampar ianya merupakan satu tentangan yang hebat terhadap Ketua Cabang sekarang Hj Shaarani.

Hj Shaarani orang lama dalam PKR Perak, beliau merupakan bekas Bendahari Pemuda Keadilan waktu itu bersama dengan Hanafiah Man serta Hamdan Taha.


Tidak dinafikan Hj Shaarani masih mempunyai penyokong dan mendapat sokongan yang kuat dikalangan ahli-ahli di Kampar. Refomis awal.

Apabila ditanya kepada YB Chan Ming Kai mengapa menawarkan diri..? mudah saja jawapan beliau..ingin bekerja bagi memenangkan calon DUN Tualang Sekah bagi PRU akan datang , tidak kira siapa calonnya..yang pasti DUN Tualang Sekah harus jadi milik PKR pada PRU akan datang.

Ada dikalangan teman-teman yang berpendapat, Hj Shaarani sepatutnya memberi laluan kepada Sdr Emmiza, Timbalan Ketua Cabang Kampar. Lagi pun Hj Shaarani telah terlalu lama memegang tugas sebagai Ketua Cabang. Sudah sampai masanya untuk beliau mengundurkan diri sebagai Ketua Cabang.

Sekiranya Hj Shaarani kurang selesa dengan kehadiran YB Ming Kai di Cabang Kampar mengapa tidak meletakan Sdr Emmiza sebagai calon Ketua Cabang? hanya Hj Shaarani saja yang ada jawapannya.

Apa pun semuanya telah berlalu. Dan difahamkan Sdr Emmiza hanya bertanding sebagai AJK Cabang Kampar. Itu saja yang beliau mampu lakukan kerana tidak mendapat restu daripada Hj Shaarani untuk bertanding jawatan yang lebih tinggi.

Kini Timbalan Cabang Kampar sudah pasti menjadi milik Sdr Baldip Singh seorang peguam muda yang hadir menjadi ahli selepas kemenangan PRU yang lalu. Beliau tidak dicabar untuk jawatan itu, kerana Sdr Emmiza tidak mempertahankan jawatan tersebut.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan