Pengikut

Selasa, 19 Oktober 2010

PERAK NEWS: DATUK ZAID AKAN DAPAT 6000 RIBU UNDI DI PERAK

Setelah 2 hari buat culaan untuk undi Timbalan Presiden di Perak, nampaknya Datuk Zaid jauh mendahului Azmin Ali. Setakat hari ini Zaid dijangka akan mendapat 6000 ribu undi daripada ahli-ahli Perak, berbanding dengan Azmin yang hanya akan memperolehi 2000 ribu undi manakala Hj Mus sekitar 500 undi.

Di Perak, pembuangan undi untuk MPP akan bermula 30 Oktober ini. Bermula dengan Cabang Parit Buntar, Bagan Serai, Larut,Taiping,Padang Rengas, Lenggong, Gerik, Sg Siput.Daripada 8 Cabang ini, 2 memihak kepada Azmin, 5 untuk Hj Mus serta 1 kepada Zaid semasa pencalonan tempohari, tapi untuk pengundian dan daripada culaan Zaid akan dapat 1200-1500 undi untuk hari pertama di Perak.


Kem Azmin "mati" di Perak, termasuklah "kem" Hj Mus.Kem Zaid kini bergerak ke setiap cabang hampir setiap malam. Fokus utama "kem" Zaid adalah mengundi daripada kaum India.Salah seorang kempen manager "kem" Zaid adalah Janabala yang kecewa apabila pencalonan beliau sebagai Timbalan Presiden ditolak.Tak salah beliau berkempen untuk Zaid..tapi..? pikir sendiri...

5 ulasan:

  1. Secara peribadi gua sokong Zaid Ibrahim,,,,,,,

    BalasPadam
  2. yg bekas puak dari UMNO dulu mmg sokong DZI sbb dia sekapal dulu lagi

    BalasPadam
  3. Pembetulan.
    Yang sokong Azmin dan Mus adalah ex UMNO dalam PKR sebab berkongsi budaya. Zaid di benci UMNO dan ex UMNO tetapi disayangi golongan rebellion dalam PKR. (golongan rebellion ini dicantas oleh ex UMNO dalam PKR. Tuan Tanah dah ada pengalaman ni).

    BalasPadam
  4. walau siapa pun yang menang yang pasti PKR/PR menang PRU 13. Kemantapan perjuangan adalah hasil dari kesetiaan.

    BalasPadam