Pengikut

Jumaat, 17 Disember 2010

CERITA BERAHIM ALI , MUNGKAR NANGKIR DAN LORD MURUGAN?

“Saya paling lama berkawan dengan Anwar...letak jiwa dan raga serta jadikan idola. 
Tetapi apa yang berlaku hari ini amat memalukan,” kata MP Bebas Ibrahim Ali ketika bangkit bahas usul gantung tiga lagi ahli parlimen pembangkang kerana menghina Dewan dan membocorkan prosiding jawatankuasa hak dan kebebasan parlimen berhubung isu Anwar -APCO.
Katanya, semua kekecohan itu untuk kepentingan politik Ketua Pembangkang itu termasuk putar belit isu yang boleh kelirukan rakyat mengenasi punca hukuman itu dikenakan terhadapnya.
“Beliau tak ada pilihan dan guna apa saja cara tutup kesalahan. Kerajaan mesti menjelaskan kepada rakyat mengapa tindakan itu diambil dan jelaskasn usul gantung beliau bukan satu penganiayaan,” tegas Ibrahim.
Dalam nada sindir, Ibrahim berkata, “Saya tak hairan kalau mati pun, masa jumpa Mungkar Nangkir Anwar minta tangguh nak bawa peguam dan peraturan mesyuarat,”.
Yang malang katanya, adalah rakyat Malaysia yang tidak mengenali Ketua Pembangkang tersebut.
“Siapa tak kenal, memang tahu dia pandai bercakap. Tetapi dia gunakan apa saja kepentingan untuk putar belit rakyat,” jelasnya lagi.
Kesimpulan semua kekecohan dibangkitkan pembangkang ketika ini kata Ibrahim, adalah kononnya semua masalah negara hanya akan selesai kalau Ketua Pembangkang jadi Perdana Menteri.
Sekali lagi Presiden Perkasa itu menyindir Anwar, “ Kalau anugerah Tuhan, tak jadi macam ini,”.
“Kalau anugerah Lord Murugan (Dewa Hindu) tak tahulah,” katanya.
Bagaimanapun, ahli parlimen Hulu Selangor P.Kamalanathan bangun mencelah, katanya “Lord Murugan pun tak bagi (anugerah kalau macam itu),”.
Ibrahim kemudian menarik balik apa diperkatakan pasal Dewa Hindu itu.sini

2 ulasan:

  1. Ibrahim Ali ni siapa yang suka berkawan dengan dia, kami rakyat Malaysia lebih mempercayai DSAI dari Ibrahim Ali Al-Kataki.

    Beliau ni penyamun ............hampeeeeeeeeeeh

    BalasPadam
  2. ibrahim ali ni tak sensitif langsung

    KELUHAN PEMBAYAR CUKAI

    BalasPadam