Pengikut

Khamis, 29 Julai 2010

BERITA PERAK: BIRO DAKWAH 4B BERI AMARAN





Biro Dakwah Gerakan Belia 4B (M) Perak merasa terkilan dengan sesetengah pihak yang menghina mufti Perak Harusssani Zakaria kerana tidak sewajarnya institusi agama yang tidak berpihak kepada mana-mana ideologi politik dikata sedemikian rupa.



Biro Dakwah Gerakan Belia 4B (M) Perak Banyamin Rabiee berkata, dakwaan sesetengah pihak bahawa mufti Perak berpihak kepada satu-satu ideologi politik adalah tidak berasas.


Menurutnya, semua sedia maklum mufti dilantik sendiri oleh Sultan Perak dan bertanggungjawab memberi nasihat dan menegur dalam bidang agama apabila ada isu yang mampu membawa perkara negatif kepada negara.


“Isu perpaduan ummah adalah isu nasional yang sepatutnya menjadi agenda semua pihak dan belia 4B tidak nampak perpaduan boleh dikaitkan dengan politik.


“Kita sedia maklum perpaduan adalah asas pembentukan ummah dan kenapa apabila mufti Perak cuba menegur perkara itu, beliau dihina sedangkan beliau mempunyai kapasiti untuk melakukan demikian,” katanya yang juga Ketua Penerangan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Parit.


Banyamin mewakili golongan belia Negeri Perak menyeru pihak terlibat yang menghina mufti berkenaan agar tampil memohon maaf secara terbuka dengan mufti itu.


“Kami bersimpati dengan mufti Perak kerana dihina sedemikian rupa sedangkan beliau hanya menjalankan tugas tanpa melibatkan mana-mana politik.


“Kami juga merasa terkilan dengan pihak berkenaan kerana menolak cadangan untuk untuk perpaduan malah menghina mufti Perak yang sudi menawarkan diri untuk menjadi orang tengah dalam menyatukan parti terbesar berkenaan,” katanya.


p/s: kah! kah! kah !

1 ulasan:

  1. aloo ketua biro dakwah B4B,,, lu pun sengal bin bingai !!!!!!!!!

    BalasPadam