Pengikut

Rabu, 13 Mac 2013

GOOD SIGNAL BUAT PAS DI DUN MANIK?

Kehadiran DSAI malam tadi (10/3/2013) menjadi perungkai tanda tanya selama ni , apabila
mengumumkan secara 'live' calon PKR masih menghendaki P073 Pasir Salak dengan meletakkan Sdra Mustafa Kamil Ayub selaku calonnya. 

PAS akan medominasi bagi N49 Kampung Gajah dan 
N49 Sungai Manik .... jeng... jeng... yang sebelum ini PKR meletakkan calonnya namun tidak diumumkan.

Maka 'Good Signal' buat Calon PAS bagi N48 Sungai Manik. Harapan setinggi langit untuknya. 


Dikala UMNO BN masih tidak mampu untuk mengumumkan sebarang nama calon mereka di zon ini. -admin


PKR Cabang Pasir Salak kini dalam keadaan sungguh tenat dan nazak,pengurusan parti seolah-olah sudah tidak bermaya untuk meneruskan perjuangan. 

Mereka cuma mengharapkan quota pembahagian kerusi pada PRU12 - 2008 di mana Dun Sungai Manik dan Parlimen Pasir Salak adalah hak PKR dan PAS hanya bertanding pada DUN Kg. Gajah sahaja. Tapi apakah perancangan dan aktiviti oleh PKR buat masa ini masih mampu mempertahankan quota tersebut?

Sejak pemilihan pucuk pimpinan peringkat Cabang lagi, senerio " pecah belah " ini sudah terbau, ini disebabkan Hj. Osman mantan ketua cabang yang satu ketika telah menyerahkan " kerusi " tersebut kepada Sdr. Mustafa Kamal dan pemerintahan Mustafa berakhir pada pemilihan parti pada 2011

Kini seramai hampir 400 orang ahli telah kembali kepangkal jalan, rata-rata mereka adalah ahli UMNO dahulunya. Mungkin juga nama mereka masih tersenarai dalam daftar UMNO. Sudah pasti ianya menjadi tamparan hebat kepada PKR untuk PRU13 itu nanti.    

Bagi UMNO / BN agak beruntung pada PRU13 ini, walau pun parti ini menerima " tsunami " politik pada PRU12, tapi dengan kehendakNya dan usaha mereka, mereka melipat gandakan usaha akhirnya seolah-olah mereka " hidup setelah mati " dengan kegagalan untuk majoriti 2/3 di parlimen dan kehilangan 4 + 1 DUN negeri selain Kelantan. Akhirnya Perak di " rampas " kembali.


Isu lompat melompat telah memberikan kesan yang cukup " menyayat hati " kepada parti yang melahirkan mereka ( pemimpin ) tapi seribu rahmat kepada parti yang menerima lompatan mereka. Pasokan " sumpah keramat " dari Parti Keadilan Rakyat yang di ketuai oleh YB Ezam( kini senator ) memangnya telah memberikan semangat kepada anak muda khususnya di Pasir Salak, di mana Sumpat Keramat itu dilafazkan.


Sumber: Paspasirsalak.blogspot.ccom

Tiada ulasan:

Catat Ulasan