Pengikut

Jumaat, 20 Ogos 2010

KETUA KAMPUNG:BAGI KUASA PENUH PADA KC DAN YDP





Mengapa dan kenapa masa Perak di perintah pakatan rakyat, arahan daripada pihak tertentu supaya semua ketua kampung MESTI dipilih secara mengundi dikalangan penduduk kampung...semua kampung waktu itu MESTI buat pemilihan, tiada satu kampung yang tak buat..MESTI buat, suka ataupun tidak..

Bila saja Perak dirampas oleh UMNO, arahan itu tidak dilaksanakan, malah pecat semua ketua kampung tanpa notis. Bukankah sebelumnya semua ketua kampung dipilih oleh penduduk kampung. Maka secara teknikalnya, ketua kampung yang dipilih oleh penduduk harus dikekalkan sehingga hari ini. Tapi tidak bagi UMNO.

Bukankah tujuan asal dan arahan itu datangnya dari UMNO. Itu hanya untuk merosakan pertalian antara sesama penduduk kampung..? disitu sudah terang dan jelas, memang UMNO dari awal lagi cuba merosakan perpaduan penduduk di kampung-kampung.

Sepatutnya, walaupun UMNO merampas Perak, pemilihan ketua kampung juga MESTI dibuat..serah kepada penduduk kampung..mengapa UMNO tidak melakukannya..? UMNO tau kalau dibuat maka semua ketua kampung yang ada pada hari ini sudah tentunya datangnya daripada pakatan rakyat..

Dan selepas ini, apabila ditakdirkan pakatan rakyat berjaya merampas semula Perak..semua ketua kampung JANGAN harus dipilih, tapi biar Ketua Cabang PKR, YDP PAS Kawasan yang tentukan..pedulikan arahan itu datangnya dari mana..jangan buang masa melayan pihak-pihak itu, mereka tiada hak untuk menentukan siapa ketua kampung.

Atau...

Bukankah sekarang ini di semua Parlimen sudah wujudnya Jawatankuasa Pakatan Rakyat di setiap Parlimen..? Jadi gunakanlah jawatankuasa di peringkat Parlimen untuk menentukan jumlah kouta di kalangan parti sama ada bagi jawatan Ketua Kampung, Ahli Majlis atau Ahli Majlis Perbandaran

Kalau kaedah perundingan ini tidak boleh dilaksankan, apa gunakannya jawatankuasa Pakatan Rakyat di Parlimen..?

Jangan hanya bermimpi disiang hari sedang malam mengigau , merepek tak tentu hala menceritakan ketidakpuasan hati sesama anggota parti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan