Pengikut

Ahad, 29 Ogos 2010

MEREKA YANG BERLAWAN di PERAK





Hari ni 17 Cabang dah selesai membuat pencalonan bagi semua jawatan di peringkat Cabang, AMK serta Wanita..cuma ada yang agak sengit..Cabang Kampar sebagai contoh, apabila YB Chan Ming Kai akan "berlawan" dengan Hj Shaarani sebagai Ketua Cabang..Haji Shaarani orang lama dalam PKR Kampar. Mungkin juga kalau tak kerana kekerasan hatinya pada PRU yang lepas, DUN Tualang Sekah mungkin jadi milik PKR daripada calon Melayu..ye lah benda dah lepas..

Cabang Gerik...Hj Sufian Ketua Cabang sekarang akan ditentang bekas calon Temenggor Moon AhKau..tapi rasanya Hj Sufian boleh dapat kemenangan dengan mudah. Haji Sufian memang tidak boleh dinafikan dari segi gerak kerja di Cabang..seorang yang hebat.

Cabang Ipoh Barat..MA Tinagaran Pemangku Ketua AMK yang berhasrat untuk memang tanpa bertanding sebagai Ketua Cabang akhirnya terpaksa akur apabila, Arjunan bekas calon DUN Chenderiang menghantar borang pencalonan di saat akhir petang tadi. Arjunan yang agak sensasi dengan isu S. Saravanan dan merupakan bekas SU Cabang Ipoh Barat.

Bagi Cabang Larut, Dr Mohd Nor Manuty yang disebut-sebut akan mengantikan Hj Hamid juga menerima nasib yang sama apabila beliau ditentang oleh Cikgu Rizal bekas SU Cabang Larut. Tapi rasanya, ahli Cabang Larut dah ada pilihan.

Cabang Taiping, Pemangku Cabang Eddy Ridzuan akan "beradu" nasib dengan Hj Zakuan..dan seorang lagi Lokman Ibrahim..Haji Zakuan pernah memangku Ketua Cabang sekitar tahun 2002-2004..agak malang dalam tempoh itu..Cabang Taiping amat suram waktu itu..

Cabang Batu Gajah..3 penjuru, Cabang yang ditinggalkan YB Tai Sing Ng yang berhijrah ke Cabang Lumut..Nadarajah atau lebih dikenali sebagai Sugu bekas calon DUN Tualang Sekah dan bekas Pegawai Khas kepada MB Nizar.. seorang lagi Ng Mun Yin..seorang peguam yang baru 2 tahun jadi ahli PKR..manakala calon yang terakhir Lee Soh Har..tokey kelapa sawit..jadi tiada yang terbaik antara yang baik...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan