Pengikut

Sabtu, 10 Oktober 2009

200RIBU AHLI UMNO DOAKAN ISA KALAH

kanan: Isa Pendek, Pak Lah, Tok Jib, Pak Mahyu serta Bang Ali


“Bagaimana Tan Sri Isa boleh dapat nombor satu?” – begitulah ramai yang kedengaran bertanya sekitar Pusat Dagangan Dunia Putra pada malam berkenaan.

Dari raut wajahnya yang bersahaja ketika menjawab soalan-soalan yang direct to the point ,Tan Sri Isa nampak semacam tidak terusik dengan persepsi sesetengah orang terhadapnya.

Ikut cakapnya tiga kali melalui kekalahan dalam pemilihan jawatan utama Umno – dua kali jawatan Ketua Pemuda Umno dan sekali Naib Presiden - banyak mengajarnya. “Saya lebih suka menilai dimana kesalahan saya dari mencari kesalahan orang,”katanya.

Banyak faktor yang menyumbang kepada kemenangan itu.Apapun beliau menggangap personal touch calon adalah faktor yang amat dekat dengan hati para perwakilan.


Interbiu media Pro UMNO dengan Tan Sri Isa selepas menang Jawatan Naib Presiden UMNO.


Sebentar tadi hampir 200 ribu ahli UMNO mendoakan kekalahan Isa Samad . Ini kerana mereka tidak mahu mengadaikan UMNO kepada seorang yang pernah didapati bersalah kerana "politik wang"- rasuah!!

Kesemua 200 ribu ahli UMNO bermunajat di rumah masing-masing memohon kepada ALLAH SWT supaya Isa Samad tewas kepada Calon PAS. Bukan kerana mereka menyokong PAS, tapi mereka tidak mahu anak serta cucu mempersoalkan mengapa mengadaikan UMNO kepada seorang perasuah!


Allah SWT ada perancangaNya sendiri..


PRK kali juga menampakkan dengan terang kebodohan Media Pro UBN, kebodohan mempertahanankan seorang perasuah. Bagaimana media sanggup mengadai prinsip semata-mata mempertahankan seorang perasuah. Rakyat negara 1 Malaysia ini bukannya semua bodoh atau buta. Terlalu banyak maklumat boleh diperolehi dari berbagai sumber, bukan hanya mengharapkan Media Pro UBN.

Jelas UBN akan runtuh sebagai mana runtuhnya Kota Melaka.

Pengundi Bagan Pinang harus beranilah berubah. Berubahlah demi maruah Agama, Bangsa dan Negara.

Tolaklah Isa Samad. Beliau bukan seorang pemimpin yang baik.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan