Pengikut

Khamis, 29 Oktober 2009

MACAM-MACAM UJIAN....




Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mengakui bahawa parti pembangkang utama itu sedang berdepan dengan masalah dalaman ekoran peletakan jawatan beberapa pemimpin utamanya."Kekecewaan yang diluahkan oleh sebilangan rakan dan ahli parti ada asasnya...," katanya hari ini.

Sejak dua hari lalu, PKR menerima tamparan ekoran peletakan jawatan naib presidennya Datuk Jeffrey Kitingan dan timbalan ketua Wanita Sabah, Christina Liew serta desas-desus mengenai kemungkinan setiausaha agung Datuk Salehuddin Hashim juga akan meletak jawatan.Beliau telah menafikan.

Jeffrey dan Liew meletak jawatan kerana kecewa dengan keputusan pimpinan tinggi PKR berkaitan beberapa isu - yang terbaru berhubung pelantikan Ahmad Thamrin Jaini sebagai pengerusi PKR Sabah yang baru.

"Rombakan kepimpinan PKR telah menimbulkan kekeliruan dan keresahan di kalangan tertentu.
Di Perak, ada diantara Ketua Cabang yang tidak berpuas hati dengan pertukaran Pengerusi Negeri, tapi hingga ke saat ini mereka-mereka ini hanya mengambil sikap tunggu dan lihat sebelum membuat apa-apa tindakan susulan. Mengapa sekarang perlu dibuat pertukaran..? adakah kerana Perak akan ada Pilihanraya...?

Kebanyakan "orang politik" PKR Perak tahu siapa itu Haji Mustaffa, Naib Presiden dan juga Pemangku Ketua Cabang Pasir Salak yang "susah" sangat untuk menghadirkan diri dalam Mesyuarat Perhubungan Negeri. Cabang beliau sendiri dikatakan "hancur lebur" "tiada susun atur yang kemas", "berterabur macam sampah...!!!"

Di Pulau Pinang keadaan agak tenang apabila Dr Mansor dilantik sebagai Pengerusi Negeri. Takpalah, beliau seorang Timbalan Ketua Menteri, mungkin ramai yang bersetuju dengan tindakan Presiden PKR.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan