Pengikut

Jumaat, 30 Oktober 2009

MISI..VISI vs SEPI..SIPI


Cerita Sabah....
Pengerusi Perhubungan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Sabah yang baru Ahmad Thamrin Jaini berkata parti itu akan menerima sebarang keputusan yang akan dibuat bekas Naib Presiden Datuk Dr JeffreyKitingan dan bekas timbalan pengerusi negeri Christina Liew berhubung pendirian meraka di dalam Parti.
Ahmad Thamrin berkata 17 daripada 25 bahagian menyokong pelantikannya sebagai Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri.
Percayalah, apa yang berlaku di Sabah akan memberi kesan kepada ahli-ahli parti di bawah, bagaimana untuk mereka ini menjawab setiap persoalan....?

Cerita Melaka...
Shamsul Iskandar Mohd Akin juga telah dilantik sebagai Pengerusi Majlis Pimpinan Melaka dalam umur yang begitu muda, bagaimana beliau boleh berhadapan dengan "otai" politik Melaka. Menurut kata kawan-kawan, kepimpinan beliau sebagai Ketua AMK Pusat banyak dipersoalkan dan mungkin ini penggal yang terakhir beliau sebagai Ketua AMK Pusat.

Cerita Perak...
Hj Mustaffa Kamil mengharapkan semua "otai" PKR Perak dapat menjayakan misi dan visi beliau untuk mengembalikan imej PKR yang telah tercalar teruk akibat daripada perbuatan "seteru" politik beliau. Dalam perkembangan terbaru, mungkin perubahan yang akan dibuat Hj Mustaffa ini terutamnya melengkapkan barisan beliau ke arah menjayakan 5 misi yang beliau "canangkan".

Perubahan yang dilakukan pucuk pimpinan PKR baru-baru ini bolehlah dikatakan mengejutkan banyak pihak, ramai yang tertanya-tanya mengapa 'orang atasan" membuat keputusan tanpa merujuk "orang bawah" terlebih dahulu, paling tidak pun maklumlah dulu. Umum ketahui, Cabang-Cabang PKR kebanyakan lesu, layu dan tak bermaya, AJK entah kemana, aktiviti jauh sekali, bercakap bukan main lagi, tapi kekadang habuk pun tarak.....

Kepada semua Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri yang baru diangkat, mulakan misi dan visi bagi menjayakan Harapan Baru Untuk Malaysia, bukan kepentingan peribadi menjadi agenda utama...lihatlah "orang bawah" yang sering dipulas untuk menjayakan Harapan Baru Untuk Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan