Pengikut

Selasa, 23 Februari 2010

NO 1 dan NO 2 , SUDAH LAWAN !






Dalam dunia politik penafian bererti benar, manakala diam bererti tidak menafikan tuduhan orang terhadap kita. Begitu juga bila Muhyiddin menafikan dakwaan Lim Kit Siang yang beliau tidak sekata dengan Najib ia memberi gambaran dan pengertian tuduhan itu sebagai benar.




Secara psikologi juga bila beliau melenting dengan menempelak Lim Kit Siang di dalam kepalanya penuh masalah, orang akan mempercayai atau pun orang akan mula membelek dari juring dan sudut manakah Muhyiddin tidak suka dengan gagasan 1 Malaysia.


Selepas ini semua orang akan memerhati gerakan body, kata-kata dan hubungan ghaib antara keduanya. Hatta kalau mereka berdua berada di meja makan ianya akan diperhatikan.



Orang juga kini akan mulai teperasaan yang Muhyiddin tidak begitu bersungguh dalam memprojekkan 1 Malaysia. Memangpun dalam ucapan politiknya jarang Muhyiddin menyebut perkataan 1 Malaysia.


Hanya semasa bersama Najib di satu-satu majlis sahaja Muhyiddin mengangkat tangan meluruskan telunjuk sambil melaungkan “1 Malaysia”. Itu belum dapat ditentukan apakah laungan Muhyiddin itu senyaring dan sekuat Najib dan Rosmah Mansor.



copy/edit: msomelayu( baca seterusnya )

Tiada ulasan:

Catat Ulasan