Pengikut

Rabu, 3 November 2010

ANWAR MELEMAHKAN KEKUATAN MELAYU-EZAM

Senator Ezam Mohd Nor menyeru rakyat Malaysia terutamanya bangsa melayu yang masih menjadi pengikut setia dan menyokong Dato Seri Anwar Ibrahim supaya tidak terlalu mengikut emosi dalam menyokong setiap tindakan bekas perdana menteri berkenaan.

Beliau berkata, sudah sampai masa rakyat menilai secara rasional mengenai sikap dan moral Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat [PKR] itu terutamanya dalam kes liwat membabitkan beliau.

Ezam berkata, sikap emosional sebahagian rakyat Malaysia mempertahankan Anwar dan perjuangan peribadinya itu hanya akan melemahkan kekuatan Melayu dan boleh membawa negara ke arah kehancuran.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamed yang menafikan tanggapan sesetengah pihak mengatakan kes liwat Anwar adalah konspirasi kerajaan.

Mengulas lanjut, sebenarnya keputusan Tun Mahathir adalah sangat tegas dan tepat. Namun disebabkan terpengaruh dengan permainan emosi dan gagal menilai dengan rasional, ramai yang membantah serta mencemuh keputusan dibuat Tun Mahathir ketika memecat Anwar daripada jawatan yang disandangnya ketika itu.

“Saya sendiri antara yang menentang keputusan Tun Dr Mahathir ketika itu kerana terpengaruh dengan sandiwara dan muslihat Anwar. Kesilapan saya dan ramai rakyat ketika itu ialah kita bersifat terlalu emosional”, katanya.

Ezam berkata disebabkan sikap Anwar yang bijak mengalih perhatian dan pandai bermain kata, ramai rakyat yang tidak dapat menerima keputusan Tun Dr Mahathir.

“Sebenarnya keputusan Mahkamah Persekutuan pada 2004 telah membuktikan Tun Dr Mahathir betul.... Keputusan bertulis hakim hakim jelas menunjukkan bahawa aktiviti homoseks yang didakwa, memang berlaku walaupun akhirnya terpaksa membebaskan Anwar atas sebab teknikal.”

“Keputusan itu sebenarnya yang jadi asas saya tinggalkan Anwar selepas itu. Saya tidak boleh berkompromi dengan pemimpin seperti itu. Ini soal moral dan akidah” katanya.

Jesteru beliau berkata, sudah tiba masanya untuk setiap rakyat Malaysia mengikut sikap Tun Dr Mahathir yang lebih rasional dan mengetepikan soal emosi untuk menolak pemimpin seperti itu.

“Sebagai rakyat Malaysia, kita perlu berterima kasih kepada Tun Dr Mahathir kerana dengan ketegasan dan kerasionalan tindakannya itu kini semakin ramai yang sedar permainan licik Anwar yang sanggup mengetepikan moral dan bangsa demi mencapai cita-cita peribadinya” katanya.


ezam.mohdnor

2 ulasan:

  1. hoi ezam, bila pulak melayu ni kua. sebab ada melayu yang macam ko ni lah melayu jadi boddoh.. sudahlah ezam... baik ko duduk diam pi makan taik biar ko terus bongok lagi baik..

    BalasPadam
  2. cakap macam bontot ayam....jenis orang tak ada maruah...kerana pangkat gadai maruah...

    BalasPadam