Pengikut

Khamis, 19 November 2009

PERAKKUME 51


COPY: PERAKEXPRESS ( MSK )

Dan seperti yang aku katakan dalam posting berkaitan minggu lepas…bukan untuk melihat blog mana yang popular dan blog mana yang terror. Apa yang aku cuba analisa ialah tentang apakah persepsi rakyat terhadap Pakatan Rakyat. Masing-masing boleh menilai dengan sendiri, apakah yang boleh ditafsir dengan melihat kedudukan blog-blog anti-BN dibawah.

Tukartiub terus mengungguli carta manakala Kedahlanie jatuh ketangga keempat Carta Perakex. Tempat Kedahlanie diambil oleh Penarikbeca yang melompat dua anak tangga meninggalkan Perakex ditempat ketiga. Perisik Rakyat masih menduduki tempat yang sama walaupun sedikit menurun mengikut ranking Alexa. Terdapat beberapa blog yang meningkat dengan mendadak dan ada juga yang turun.

Beberapa blog lain juga terkeluar dari senarai top 100,000 Alexa. Ketika aku mula-mula membuat senarai ranking Perakex ini minggu lepas, isu panas ialah tentang kepimpinan. Dan blog-blog yang menghentam kepimpinan mendapat perhatian. Maka ada yang berpendapat…kalau nak popular…hentam pemimpin.

Tapi persepsi ini jelas meleset. walaupun masih terdapat peningkatan dalam blog Aduka Taruna, tapi pengunjung lebih meminati isu Kickdefella. Malah pertembungan Baganutama dengan Misbah juga tidak menarik perhatian.

tptp2 tp3 tp4

Tiada ulasan:

Catat Ulasan