Pengikut

Selasa, 17 November 2009

TERIMA KASIH DATO SERI Dr ZAMBRY B KADER





Sila lihat dan kenalilah muka lahanat lahabau yang gambarnya terpampang disebelah tu! Menurut profile di blognya , dia adalah bekas wartawan Bernama, bekas wartawan The Star, bekas setiausaha akhbar Menteri Pelancongan dan kini Setiausaha Akhbar Menteri Besar Perak.

Dalam blognya dia hentam Pakatan Rakyat dengan menuduh “Kota Arak Di Selangor”. Konon katanya :

“Tan Sri Muhammad bin Muhammad Taib, menteri besar ketika itu memastikan tidak ada pusat hiburan, panggung wayang, kelab disko, karaoke atau pun lain-lain pusat yang berbaur maksiat. Ianya bersih dari arak.”

Biarlah orang Shah Alam tolong jawabkan dakwaan tersebut. Yang aku geram tu , lahanat lahabau tu boleh kata begini :

Nasib baik Perak dapat semula ke Barisan Nasional; jika tidak pasti Darul Ridzuan juga akan menempa nasib yang sama. Jangan Darul Ehsan jadi Darul Whiskey di bawah pakatan!

Hoi Lahanat lahabau! Kau tolong tengok gambar dibawah ini dan kau tolong klik!


Engkau ingat gambar dimana? Itulah engkau; mengata dulang paku serpih, mengata orang engkau yang lebih. Engkau pergi ngadap dan tanya kepada ketua gerombolan engkau tu. Mungkin selama ini engkau sendiri kena tipu.Depan engkau dia hanya minum cendul sahaja...

Engkau ingat Orang Perak dibawah pentadbiran Zambry Hitam Metalik disamping punya seorang Dato’ Mufti yang kononnya hebat, hari-hari minum air zam-zam ker? Engkau ingat bangunan itu pusat pengedaran air zamzam ker?

Perak Darul Arak dibawah kerajaan Umno.Begitulah dimana-mana negeri yang Umno kuasai.bandingkanlah dengan Kelantan.Selangor tu Pakatan baru perintah belum pun genap setahun.Engkau ingat senang hendak kikis karat-karat kudis dan kurap yang UBN tinggalkan sejak lebih 52 tahun memerintah?

Amat memalukan masyarakat Islam setempat.Seolah-olah ummat Melayu Islam ini sudah hilang sensitiviti berugamanya.Bagaimana pihak Dato’ Bandaraya meluluskan penempatan bagi syarikat tersebut beroperasi disitu? Dan kenapa Hamidah Osman tidak memprotesnya? alhusseyn


Tiada ulasan:

Catat Ulasan