Pengikut

Jumaat, 20 November 2009

SI PENDEK BERSUMPAH LAGI....





Hoi Pendek ! Orang Kota Seputih tengah tunggu hang n the samseng Bagan Pinang tu...
ha ! ha! rumah sudah sewa ka..?
kaki pukul ramai ka lu bawak, pendek...!!!
jangan lupa bawa "bini baru" siar-siar kat Kota Seputih, pendek..!!!

Wakil rakyat Bagan Pinang yang baru Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad hari ini mengangkat sumpah sebagai Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) .


Si Pendek Perasuah ( SPP) mengangat sumpah weh!!! muka perasuah



Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad hari ini mengangkat sumpah sebagai Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Bagan Pinang berikutan kemenangannya pada pilihan raya kecil Bagan Pinang 11 Oktober lepas.


Mohd Isa, 60, mengangkat sumpah di hadapan Speaker Dewan Undangan Negeri Sembilan Datuk Razak Mansor pada sesi Persidangan Ketiga (Belanjawan) Penggal Kedua Dewan Undangan Negeri Sembilan yang ke-12 di Dewan Undangan Negeri Sembilan di sini hari ini.


Upacara angkat sumpah itu akan membolehkan Mohd Isa turut serta dalam sesi persidangan Dewan Undangan Negeri Sembilan yang akan berlangsung mulai hari ini, 23, 24, dan 25 November.


Mohd Isa merupakan bekas Menteri Wilayah Persekutuan dan bekas Naib Presiden Umno dan pernah menjadi Menteri Besar Negeri Sembilan selama 22 tahun dari April 1982 sehingga Mac 2004.


Ahmad Said pelindung rasuah negara ini harus meletakan jawatan.


Ketua Umno Bahagian Telok Kemang itu dipilih sebagai calon Barisan Nasional (BN) untuk bertanding pada pilihan raya kecil Bagan Pinang berikutan kematian penyandangnya Azman Mohammad Noor pada 4 Sept lepas.


Pada pilihan raya kecil itu, Mohd Isa menewaskan Zulkefly Mohamad Omar daripada Pas dengan majoriti 5,435 undi, dan Barisan Nasional (BN) kini menguasai 21 kerusi Dewan Undangan Negeri manakala DAP 10 kerusi, PKR 4 kerusi dan Pas 1 kerusi.


Sementara itu, Razak ketika mengalualukan penyertaan Mohd Isa sebagai anggota terbaru Dewan Undangan Negeri Sembilan turut mengucapkan tahniah kepada beliau.


1 ulasan: