Pengikut

Khamis, 20 Mei 2010

BIARLAH DIA PERGI

PERAKKUME


Perkara yang lalu tak usah dikenang...tak perlu diungkit...doakan saja kebaikan untuk beliau...


Muhyiddin Yassin berkata, Kerajaan akan memantau kegiatan pengikut bekas pemimpin Al-Arqam bagi memastikan pertubuhan yang diharamkan itu tidak dihidupkan semula. "Kerajaan akan pantau. Kita akan tengok perkara sebenar kerana kita tidak mahu perkara ini kegiatan Al-Arqam berulang," katanya.








JAKIM telah melihat adanya penyelewengan akidah dalam organisasi ini. Setelah bermuzakarah dengan pemimpinnya, Ashaari Muhammad, yang pertama sekali dilakukan oleh kerajaan adalah mengharamkan buku Aurad Muhammadiyah Pegangan Darul Arqam pada tahun 1986.

Kini kumpulan Al-Arqam tidak lagi wujud kerana telah diharamkan oleh kerajaan pada tahun 1994, tetapi yang wujud ialah Kumpulan Rufaqa'. Kerajaan telah mengharamkan kumpulan Al-Arqam berdasarkan fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan yang dikeluarkan pada 5 OGOS 1994.


Berikutan itu Ashaari yang ditahan bersama beberapa pemimpin kanan kumpulan itu mengikut ISA.elah membuat pengakuan terbuka mengenai penyelewengan Al-Arqam. Kemudian beliau dikenakan tahanan rumah di Rawang dan dibebaskan 25 OKTOBER 2004.(wikipedia)

Semoga Allah tempatkan rohnya dikalangan orang-orang yang beriman.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan