Pengikut

Khamis, 17 Jun 2010

NAJIB GAGAL SEKAT CITARASA ROSMAH





Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menafikan dalam Parlimen bahawa kerajaan membayar iklan bagi mempromosi isterinya Datin Seri Rosmah Majid diakhbar New York Times pada April lalu dengan kos bayaran iklan dua muka berwarna sebesar antara RM580,000 atau RM740,000.

Iklan itu ialah bersempena dengan Anugerah Perdamaian AntaraBangsa dan Kemanusiaan kepada Rosman Mansor sebagai Wanita Pertama Malaysia kerana sumbangannya kepada usaha kemanusiaannya dan juga pelajaran anak anak.

Menurut Najib dalam jawapan bertulisnya kepada Tian Chua(PKR-Batu) iklan itu adalah sumbangan dari NGO Amerika dan Kerajaan Malaysia tidak terbabit dalam perancangan,tempahan dan juga bayaran bagi iklan itu( lihat NST 16 June).

Nampaknya NGO Amerika faham benar dengan citarasa isteri Perdana Menteri itu dan soalnya mengapa Najib membiarkan cita rasa isterinya itu berkembang sampai ke Amerika, tidakkah beliau boleh menyekatnya,tidakkah beliau sebagai seorang yang mempunyai wisdom dapat memikirkan kesan negatifnya?

Apa perlunya iklan itu?.Apakah kepentingan NGO Amerika,apakah pengaruh Rosmah keatas kerajaan Malaysia,adakah Rosmah berpengaruh keatas Najib dalam kepentingan kepentingan NGO Amerika itu?.

Atau mungkin juga pengaruh Rosmah bagitu kuat ketas NGO Amerika sehingga boleh mempengaruhi mereka membelanjakan wang untuk mempromosikan fesyen terakhir dan dirinya di Amerika atau mungkin ada orang politik Malaysia yang tahu cita rasa Rosmah telah menjalankan usaha kearah penyiaran iklan itu untuk membodek Najib dan Rosmah?.

Cita rasa Rosmah amat difahami oleh para pengarang akhbar di Malaysia.
Tiap hari gambarnya mesti tersiar dalam akhbar bersaing dengan Perdana Menteri Najib. Sifat-sifat ini tidak ada pada isteri Allahyarham Tun Abdul Razak Toh Puan Raha atau ibu kepada Najib.

Bagaimanapun feedback ini tidak didapati oleh Najib dalam walkabouts nya ataupun beliau tidak suka untuk mendengarnya.

Najib jangan sampai terantuk baru tengadah.



by:maharajablogger

Tiada ulasan:

Catat Ulasan