Pengikut

Khamis, 22 April 2010

PRK HULU SELANGOR : ISU CIUM TANGAN, TPM MEMANG BODOH !





Tindakan calon BN bagi PRK Parlimen Hulu Selangor,Kamalanathan yang mencium tangan para pemimpin UMNO ketika bersalaman menunjukkan bahawa beliau tahu adat resam, budaya dan budi bahasa masyarakat Melayu.

Muhyiddin Yassin berkata, helah Pakatan Rakyat yang sanggup memutarbelitkan fakta tersebut dan mengatakan bahawa tindakan Kamalanathan itu menunjukkan bahawa MIC tunduk kepada UMNO, menunjukkan bahawa pembangkang sudah kehabisan modal.


SHAHIDAN KASSIM: aku pun buat begitu jugak dulu..tapi cium tangan PM...

tangan TPM tak main le....


"Tiada bahan, tiada modal lagi ke, perkara yang baik dijadikan tidak baik, sebab itu saya labelkan pembangkang ini raja putar alam.”


Muhyiddin berkata, jika hendak dibandingkan Kamalanathan dengan Datuk Zaid Ibrahim, Kamalanathan itu jauh lebih baik daripada segi budi bahasa dan moral.


memang adat resam melayu...hukum Allah tolak


"Saya tak suruh dia cium tangan saya, tetap beliau berbuat begitu mungkin kerana dia sudah faham, bagi saya calon ini amat merendah diri, tidak meninggi hidung, hormati semua pemimpin.



"Kalau dia beri salam pada pihak lain, bertemu dengan orang lain sama ada cium tangan atau tidak, itu tiada apa, mungkin itu adat Melayu yang biasa. Adat lain mungkin tak biasa, bagi saya itu bukan kerana kehendak kita tetapi menjadi satu kebiasaan yang beliau hormati orang tua,” katanya



Tiada ulasan:

Catat Ulasan