Pengikut

Jumaat, 22 Januari 2010

NAJIB LABUR 2.1 BILLION UNTUK KEKAL MENANG







Kerajaan BN terpaksa membelanjakan RM 2.1 Billion untuk menyediakan perbagai kemudahan di Sabah dan Sarawak. Kemudahan Infrastruktur , jalan raya , elektrik serta bekalan air bagi kawasan luar-luar bandar.

Setiap tahun lepas bajet, Sabah dan Sarawak ni memang tak pernah ditinggalkan...berbillion masuk ke Sabah dan Sarawak..


Tapi mengapa masalah ini tak selesai-selesai...elektrik , air dan jalan raya. Dah lebih 50 tahun memerintah, Kerajaan BN masih tak mampu nak selesaikan...kalau bercakap pandai...!

Kerajaan Pakatan Rakyat tak tau nak menguruskan negeri masing-masing. Sabah dan Sarawak bukannya dibawah PR tapi BN...




Itulah kalau pemimpin asyik memenuhkan poket serta mengayakan anak-beranak...rakyat jadi mangsa...Ini pun agaknya sebab nak Pilihanraya di Sarawak..tak tak..? entah !


Harapan BN kini bergantung sepenuhnya pada 2 Negeri untuk terus kekal menang dan terus kekal berkuasa. Nak harapkan Umno Kelantan...Pengerusi Perhubungan pun dah derhaka pada rakyat sendiri. Umno Kedah...cakap beso boleh lah..! Ini saja harapan untuk menghadapi PRU 13, megula-gula walaupun harga gula telah naik bersama akan naiknya harga minyak


Dato Mohd Shafei memaklumkan daripada jumlah itu, kira-kira RM928 juta akan dibelanjakan di Sabah manakala RM1.2 juta untuk pembangunan luar bandar Sarawak.



Ini adalah sebahagian daripada usaha kerajaan untuk memperhebat pembangunan luar bandar di Sabah dan Sarawak dalam tempoh tiga tahun akan datang selaras dengan wawasan Perdana Menteri yang mahu melihat kedua-dua negeri ini maju ke hadapan.



Setiap tahun juga...bercakap soal kemajuan Sabah dan Sarawak...tapi habuk pun tarak...!!!


Bangunlah rakyat Sabah dan Sarawak, daripada terus dibohongi oleh jutawan-jutawan politik BN...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan